آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار


بایگانی
آخرین نظرات

محمد حسن وکیلی و سرقت علمی از وبلاگ آثار

يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۵:۳۰ ب.ظ

 

     تطهیر شریعت یا تزویر و خدیعت؟!!

 

                   «صوفی نهاد دام و سر حقّه باز کرد.»

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

در تاریخ 26 دی ماه 1398 آقای محمد حسن وکیلی به کمک جمعی دیگر از پیروان علّامه طهرانی در مشهد مقدّس همایشی با عنوان گرامیداشت شهید اوّل برگزار و در حضور جمعی از اساتید فلسفه و عرفان مانند آقای خسروپناه از سه کتاب جدید خود رونمایی کرد. یکی از این سه کتاب، کتاب «تطهیر الشریعة عن حدیقة الشیعة» است. این کتاب 520 صفحه دارد که تقریباً 200 صفحه آن کپی‌برداری از وبلاگ آثار است. متأسّفانه آقای محمد حسن وکیلی بدون اجازه و اطّلاع نویسنده‌ی وبلاگ آثار دست به انتشار این حجم گسترده زده‌اند که غیرمتعارف بوده و طبق قانون حمایت از حقوق مؤلّفین جرم است. 

عجیب‌تر آن که در حدود نیمی از این حجم گسترده‌، بدون ارجاع به وبلاگ آثار و در حکم سرقت علمی و انتحال است.

متأسفانه آقای وکیلی با ایجاد تحریف در برخی عبارات وبلاگ سعی کرده‌اند، مرجع اصلی را مخفی کرده و متن را به خود نسبت دهند. 

وبلاگ آثار اقدام این مدعیان عرفان و اخلاق را محکوم کرده و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. 

                             «تا سیه روی شود هر که در او غشّ باشد.»

نظرات  (۱۶)

سلام علیکم 

 

بسیاری از جمله بنده فعلا به اون کتاب دسترسی ندارند؛ لطفا نمونه هایی از این انتحال رو با قرار دادن تصویر صفحات کتاب در وبلاگتون نشون بدید.

 

سپاسگزارم  

پاسخ:
وعلیکم السلام
به زودی این کار انجام خواهد شد
با تشکر

با سلام   در کتاب تطهیر الشریعة در چند جا گفته شده از وبلاگ شما استفاده شده. از جمله در ابتدای کتاب ص 25 و 26: « گرچه تدوین متن حاضر از این حقیر و صدیق مکرم جناب آقای آرام است و لی محتوای آن مدیون زحمات جمعی از محققین است ..........5.نویسنده محترم وبلاگ آثار .....در کتاب حاضر از تحقیقات ایشان بسیار استفاده شده است. کتاب حاضر وامدار زحمات همه این محققان است ....جهت تسریع کار به جای باز نویسی یادداشت ها عین همان عبارت با ارجاع به اثر نویسنده در کتاب ذکر شده تاحق هر یک از محققان محترم محفوظ باشد»     در ایتدای فصل هفتم به دلیل استفاده زیاد به جای ارجاع در میانه فصل همان ابتدا ارجاع داده شده و گفته شده در ص 290 پاورقی :« در مطالب این بخش از کتاب .... و به خصوص از تحقیقات وبلاگ alasar استفاده زیادی شده است»     در همین فصل در یک پاورقی هم آمده که برای توضیحات بیشتر به سایت...  مراجعه شود. در لابلای کتاب غیر از این فصل(که خیلی استفاده شده) هم در جاهای متعدد(شاید ده ها مورد) که استفاده از مطالب این وبلاگ شده آدرس وبلاگ داده شده است. این کار در مورد دیگر محققین هم صورت گرفته شده و آدرس داده اند.      با تمام این احوال باز هم شما با بی انصافی تمام اینطور تیتر می زنید!!!                کسی که می خواد سرقت علمی کنه این همه آدرس به منبع میده؟!  اولش می نویسه محتواش مال دیگرانه؟!      در ابتدای یک فصلی که از وبلاگ زیاد استفاده شده تذکر میده در این فصل از این منبع خیلی زیاد استفاده شده؟                                                                                البته در استفاده از کلیه منابع و نه فقط وبلاگ در صورتی که مطلبی به نظر اشتباه بوده تذکر داده شده یا تصحیح شده .                                                                       

پاسخ:
و علیکم السلام
جناب آقای آرام من همه کتاب را بررسی کرده ام و به زودی مواضع خیانت را آشکار خواهم کرد. 
شما لطفا مرا به انصاف نخوانید که قانوناً و اخلاقاً محکومید.
ضمنا جرم شما فقط سرقت نیست؛ بلکه نشر بدون اجازه حدود 200 صفحه جرم واضح تر شما است.

با سلام

موارد سرقت علمی رو مطالعه کردم.

http://www.ebnearabi.com/6619/%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%84.html

لطفا لینکش رو زیر این متن اضافه کنید.

مطالب قابل اغماض نبود و مصداق روشن سرقت علمی می‌باشد.

پاسخ:
وعلیکم السلام 
خیلی ممنون
البته منحصر به این موارد نیست و چنان که گفته شد حدود ۲۰۰ صفحه بدون اجازه کپی برداری شده که تقریبا نیمی از آن بدون ارجاع و همراه با تدلیس است.
  • محمد قاسم پور
  • با اصل قضیه‌ی کپی خیلی کار ندارم.

    حتّی اگر حرف آقای آرام هم درست باشد، این آقا چطور توانست اسم کتاب را خود را اثر علمی بگذارد؟!

    200 صفحه ارجاع از یک نفر، فقط برای زمانی است که قصد تبیین اندیشه‌ی آن بنده خدا را داشته باشد نه استفاده‌ی علمی!

    آقا این اراجیف چی هست شما میگید؟؟؟

    این جوری باشه باید فخر رازی و کشاف و مجمع البیان و.... از اقای جوادی شکایت کنن...

    سرقت کجا بود. دلتون خوشه. سیه روی خودتی و...

    بر فرض استفاده کرده باشه که چی؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    ظاهرا شما نه کتاب را دیده اید و نه به مقایسه با وبلاگ آثار پرداخته اید و نه از مفهوم سرقت علمی و انواع آن اطلاع چندانی دارید. بدون بررسی نمی توانید درباره چیزی نظر بدهید.
    در این جا فهرست موارد سرقت علمی محمدحسن وکیلی ذکر شده است.
     http://alasar.blog.ir/1398/12/06/wakili4

    ای بابا

    بنده خدا دلش خوشه کتاب نوشته

    سلام

    اگر ادعا دارید: «سرقت علمی صورت گرفته»، میتوانید شکایت کنید و از طریق مراجع قانونی پیگیر امر بشوید. لذا نیازی به این همه جنجال و هیاهو نیست. (واقعا برایم سوال است که چرا به جای اینکه اتهام «سرقت علمی» را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید، از طریق فضای مجازی پیگیری می نمائید؟! آیا کسی که میتواند از طریق مراجع قانونی این امر را پیگیری کند، نیازی خواهد داشت که جنجال رسانه ای به پا کند؟!)

    ضمن اینکه نمیدانم تا جرمی توسط مراجع قانونی ثابت نشده است، نشر اینگونه مطالب و بیان «اتهام سرقت علمی» در فضای مجازی چه حکمی دارد؟ مصداق نشر اکاذیب محسوب نمیشود؟

    پاسخ:
    وعلیکم السلام

    چیزی که شما جنجال رسانه‌ای می‌نامید یک روش کاملاً رایج برای افشای انتحال در عرف اهل علم و تحقیق است و پیگیری قانونی منافاتی با رسانه‌ای کردن موضوع ندارد. نشر اکاذیب هم ترجمه تحت اللفظی و اصطلاحی اش معلوم است، اتهام دروغ را شامل می شود نه اتهام مستند را! اگر اتهام دروغ باشد، آقای وکیلی میتواند پیگیری و شکایت کند. 
    به هر حال مسأله صرفاً شخص نبود، بلکه هدف این بود که مردم از حقیقتِ جریان مدعی عرفان در مشهد آگاه شوند که بحمدالله تا حد زیادی به نتیجه رسید و از این پس هم روشن‌تر خواهد شد. شما هم اگر کتاب و مستندات انتحال را ندیده اید در این جا ذکر کرده ایم، به اصل کتاب مراجعه بفرمایید و مقایسه کنید:
     

    اگر حرفی که میزنید درست باشد ( که از مطالب شما استفاده شده) و اگر این کار غیر قانونی باشد طبیعتا باید به راحتی بتوانید از طریق قانونی پیگیری کنید ( با توجه به این که میگویید مدارک تان بر این ادعا موجود است ) ، و ما منتظر نظر قانون هستیم نه دعواهای مجازی
    اما از حق نگذریم :
    بر فرض که کتاب با کمک مطالب شما نوشته شده آیا توان مقابله علمی هم دارید
    بسم الله...
    تا کی تهمت و افترا و تکفیر
    بیایید کمی هم بحث علمی کنید
    بنده طلبه هستم و هنوز اتخاذ مبنا نکرده ام (نه فلسفی ام و نه تفکیکی ) اما روش تکفیر را نمی پسنپم و میدانم که دیگر تکفیر جواب نمیدهد و باید بحث علمی کرد
    بیایید با بحث های عالمانه وبه دور از توهین به یکدیگر با ما هم کمک کنید تا اتخاذ مبنا کنیم که در حدیث است اختلاف امتی رحمة
    نظر شخصی بنده بود و مطمئنا حقیر صاحب نظر نیستم،اساتید باید نظر دهند.

    پاسخ:
    توصیه میکنم قبل از هر چیز مستندات انتحال را ببینید:

    با سلام. به ما یاد دادن که برای قضاوت کردن حرف 2 طرف رو بشنویم. پیشنهاد میکنم که برید و صوت آقای وکیلی در این مورد رو گوش کنید.

     

    اما وجدان درک میکنه که کسی که تو مقدمه کتاب تشکر کرده و گفته که از ایشون مطلب آورده شده و حتی اسم خودشو به عنوان مولف درج نکرده بلکه گفته تدوین گر حتی از اون بالاتر در ابتدای فصل مذکور صراحتا گفته که در این فصل از مطالب فلان شخص استفاده شده قصدش دزدی و خیانت و خود بالا بردن نیست.... 

    نهایتا میتونید بگید غفلت ویراستاری صورت گرفته...... 

    پاسخ:
    وعلیکم السلام

    خب طبعاً صوتی که شما شنیده اید من قبل از شما شنیده ام.
    ما مواردی را که مد نظر داشتیم برای اهل انصاف به صورت مستند در وبلاگ قرار داده ایم. 
    این هم از عجائب جامعه ما است که کسی که حقش را خورده اند باید بیاید و جواب پس بدهد که چرا اعتراض کرده است!

    آیا آقای وکیلی تو مقدمه خودشون رو نویسنده معرفی کردن یا تدوینگر؟؟

    آیا تو ابتدای فصل اسم وبلاگ شما رو آوردن یا نه؟؟؟؟!!!!

     

    اعتراض کردن مشکل نیست برادر اما اینکه به ایشون نسبت خیانت و تزویر و حقه بازی زده میشه مشکله.

    هر وجدانی درک میکنه که کسی که قصد دزدی و سرقت علمی داشته باشه نمیاد تو اول فصل بگه که من از آثار این وبلاگ استفاده کردم. نمیاد تو مقدمه اونجوری بگه. اسم خودشو به عنوان نویسنده اثر مطرح میکنه نه تدوینگر

     

    من از شما سوال میپرسم 

    واقعا معتقدید که آقای وکیلی از روی حقه بازی و خیانت و تزویر این کار رو کردن؟!!! 

    پاسخ:
    مشکل این جا است که خیانت و حقه، یک امر بسیط فرض میشود و انواع پیچیده آن در نظر گرفته نمیشود. در هر حال همه اینها را ما چند ماه پیش در وبلاگ و تلگرام باز کرده ایم و نشان داده ایم. 

    مهم اینه که آقای وکیلی انسان شریف و واقعا ملایی است و البته نیازی به مطالب شما ندارند تازه اگه حرف شما درست هم باشه برو خدا رو شکر کن که عزیزی مثل ایشان به آثار شما مراجعه کردن ببین کجا دست یه بینوا رو گرفتی که خدا بهت لطف کرده و ایشان از روی قاعده لطف به شما هم نگاه کردن دیگه این حرفهای مفت رو جایی دیگه ای مطرح نکن چون کسی که آقای وکیلی رو میشناسه به شما شک میکنند نه به آقای وکیلی بالاخره این حرف از روی خیرخواهی است خودت میدونی میتونی شکایت هم بکنی 

    سلام. اگر مردید و راست میگویید که نمی گویید، بیایید و با ایشان مناظره کنید.  تاریخ کم نداشته از شما جهلا.  ابو موسی اشعری هم مثل شما حرف میزد و خیر خواه اسلام بود.

    پاسخ:
    وعلیکم السلام
    آقای وکیلی برای چه مطالب بنده‌ی جاهلِ ابو موسی اشعری صفت را در کتابش آورده؟!!
    طبعاً کسی که مطالب ابوموسی اشعری را بدون اجازه و ارجاع درست در کتابش کپی میکند از ابوموسی اشعری بدتر خواهد بود؛ بنابراین سخن شما توهین به آقای وکیلی است.

    ایشان فرد عالم و ملایی هستند و نیازی به مطالب شما ندارند

    تهمت بدی بود

    پناه بر خدا

    پاسخ:
    نیاز نداشتن ایشان که انکار محسوس است چون به هر حال این حجم زیاد از وبلاگ را در کتاب خود کپی کرده‌اند! پناه بر خدا

    دریا به پور سگ نجس نمیشود تا چه رسد به این که با لباس روحانیت داره دور برمیداره حتما از انگلیس حمایت میشه این بچه دزد آثار وبلاگ  رو چه به نقد فلسفه ،،،چه غلطا

    پاسخ:
    ایشان مدافع فلسفه است و از انگلیس هم حمایت نمی‌شود! حرمت نگه دارید!

    ببخشید نظر من رو حذف کنید فکر کردم ایشون مخالف عرفانند

    پاسخ:
    دوست عزیز اگر شما برای ناسزا گفتن و اتهام حمایت انگلیس و سرقت علمی از وبلاگ و... حجت دارید چه فرقی دارد که ایشان مخالف عرفان باشد یا نباشد؟! و اگر بی‌دلیل و بدون کمترین شناختی و صرفاً با تصور این که ایشان مخالف عرفان است تهمت زدید، سؤال من این است که این چه عرفانی است که به شما اولیات اخلاق و‌ دین را نیاموخته؟!
  • سید یاسر حکیمی
  • لطفا قبل از ادعا سند بدهید تا حداقل خودتان متهم نشوید. آبروی مسلمانی که بردید موضوع دیگری است. 

    پاسخ:
    سلام علیکم
    سند داده شده:
    http://alasar.blog.ir/1398/12/06/wakili4
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی