آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار


بایگانی
آخرین نظرات

در کلیپ زیر یک نمونه از جعل حدیث و یک نمونه از تحریف قرآن را در سخنرانی های «مهدی احدی» که به عنوان استاد اخلاق و عرفان مشهور است، می بینید:

http://www.aparat.com/v/Lo0O1

1. کجا بعد از آیه 63 سوره نمل سخن از صورت برزخی آمده؟!! 

2. احدی در این کلیپ مدعی است: «بهاءالدینی از ثواب الاعمال نقل کرده است: عرقی که زن زیر چادر می ریزد سه جا برای او نور می شود: در درون قبر؛ در برزخ؛ در قیامت.» در ثواب الاعمال و منابع معتبر حدیث چنین روایتی نیامده است. متأسفانه این حدیث دروغ «احدی» در سایتها و فضاهای مجازی منتشر شده است.

نظرات  (۷)

سلام. درمورد جمله ایت الله بهاء الدینی درموردحجاب :که گفته اید حدیث جعلی است .

 اولا ازخداکه کم نمی شه همین ثواب رادرموردحجاب چادربرای زنان چادری درقیامت درنظربگیرد .

درثانی  بااین همه وضعیت بدحجابی درجامعه شمادیگه باجعلی خواندن این جمله ایت الله مشوق بی حجابی نباشید. 

پاسخ:

وعلیکم السلام و رحمة الله 


در پاسخ به اشکال اول: در این شکی نیست که سختی هایی که زنان مؤمنه برای حجاب تحمل می کنند ثواب دارد و خداوند به فضل خود پاداش آنان را می دهد. بحث ما درباره انتساب این جملات به معصومان به عنوان حدیث است. این جملات انتسابش به معصوم کذب است؛ اما این که خداوند به زنان مؤمنه چادری، ثواب بزرگی بدهد مورد انکار ما نیست. انتساب این جمله به معصوم مورد انکار ما است. به عنوان مثال ما شک نداریم که کسب و کار حلال و تلاش برای کسب روزی دارای ثواب بزرگی است ولی اگر کسی بگوید: «حدیث داریم که عرقی که مرد در راه کارگری و کسب و کار حلال می ریزد، سه جا برای او نور می شود.» این جمله کذب است و باید دروغش را آشکار کرد.
 
در پاسخ به اشکال دوم:  ما هرگز مشوق بدحجابی نبوده ایم. بدحجابی گناه است، اما دروغ بستن بر خدا و معصومان، برای ترویج حجاب، گناه بزرگتر و ویران‌کننده‌تری است! و من اظلم ممن افتری علی الله کذبا؟! (انعام: 21) نمی‌شود به بهانه‌ی رواج بی‌حجابی، حدیث درباره عرق زن در زیر چادر جعل کرد! همچنان که نمی‌شود به بهانه‌ی رواج بی‌نمازی، حدیث درباره مجازات بی‌نماز جعل کرد و همچنان که نمی‌شود برای مقابله با گناهان دیگر، بر خدا و پیامبر ص و امامان ع دروغ بست! هر کس هم چنین کاری انجام دهد باید رسوا شود، و گر نه سنگ روی سنگ نمی‌ماند و دین ما، به مجموعه از روایات دروغ تبدیل می‌شود! 


ضمناً من، بدحجابی را معضل می‌دانم، اما معضلاتِ ریشه‌ای‌تر و مهم‌تر بسیاری سراغ دارم و به هیچ وجه حجاب و بدحجابی را یک ملاک و معیار کلی در جامعه نمی‌دانم. به عنوان مثال فتنه همین کسانی که به نام دین دروغ می‌گویند و هوای نفس خود را بر کتاب و سنت تحمیل کنند؛ بسیار بسیار بیشتر از بدحجابی یا بی‌حجابی زنان جامعه است. چرا باید در ذهن بخشی از جامعه، حجاب ملاکِ همه چیز باشد تا حتی مقابله با دروغ را هم تضعیف‌کننده‌ی حجاب بپندارند؟! حجاب زنان هم مانند یکی دیگر از احکام فردی و اجتماعی در حد خودش باید مورد توجه باشد، نه آن که حسابی جدا از همه چیز پیدا کند و به جای همه معیارهای اساسی بنشیند! متأسفانه نگرش‌ها و تبلیغات افراطی، موجب می‌شود، بعضی از زنان چادری، توهم آسمانی بودن و شق القمر کردن پیدا کنند و گمان کنند که چادر می‌تواند تمام خلل‌های اعتقادی، اخلاقی و عملی را بپوشاند.

  • محمدحسین
  • سلام علیکم

    معضلات بسیاری هستند و باید حل شوند اما بدانید که بی حجابی که ریشه در بی حیایی عده ای دارد منشا بسیاری از همان مفاسد و معضلاتی است که شما از آن نام می‌برید 

    نمیتوان حجاب را یک مساله‌ی معمولی مانند خیلی از مسائل انگاشت

    پاسخ:
    وعلیکم السلام
    منکر اهمیت حجاب نیستم. عرضم این است که حجاب تنها معیار و مهم ترین معیار نیست. تبلیغات یک سویه باعث شده از حجاب چنین تصوری ایجاد شود.

    سلام 

    همان طور که دوستان فرمودند انتصاب چنین روایاتی به ائمه، باعث سست شدن او اعتماد به روایات و احادیث می‌شود .. 

    اشکال کار در این است، زن محجبه در مکان سردسیر و در زمستان که عرق نمی‌کند،، در آن صورت ثواب چگونه نوشته می‌شود؟ 

    پاسخ:
    وعلیکم السلام و‌رحمة الله

    سلام جناب خسته نباشید.
    برادری که متن اصلی رو نوشته اید و برادران دیگه توجه داشته باشید که جناب اقای احدی شخصیتی موجه عالمی محترم و بزرگوار هستند و شما نباید با چنین ادبیاتی درباره ی ایشان صحبت کنید ، حتی اگر واقعا اشکالی که عرض کرده اید درباره ی آن سخنرانی ایشان وارد باشد باز هم وظیفه داریم که درباره ی همان اشتباه تذکر بدهیم نه اینکه خدای ناکرده ایشان را متهم به دروغ و یا چیزهای دیگر کنیم.

    پاسخ:
    وعلیکم السلام
    متأسفانه ایشان بسیار دروغ می‌گوید.

    هم احادیثش هست هم متنش بزنین نت براتون میاد 

    پاسخ:
    شما بزنید منبعش را بیاورید.
  • علی صائبی
  • سلام

    دروغ بزرگ بعضیها از راست کوچک بعضی دیگر بهتر است

    پاسخ:
    وعلیکم السلام

    سلام .. خدا قوت .

    خیلی خوشحال شدم دیدم این مطالبتون رو .. عجرتون با صاحب الزمان ..

    قرار نیست که با دروغ بستن به ائمه اطهار اهداف خودمون رو پیش ببریم .

    یا علی 🌹

    پاسخ:
    وعلیکم السلام تشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی