از طریق فرم زیر می توانید با من تماس بگیرید.
دقت کنید که برای دریافت پاسخ پیام های خصوصی -اگر از طریق اکانت خود در بلاگ وارد نشدهاید- لازم است نشانی ایمیل خود را وارد کنید؛ در غیر این صورت امکان پاسخ به صورت خصوصی وجود ندارد.
از طریق فرم زیر می توانید با من تماس بگیرید.
دقت کنید که برای دریافت پاسخ پیام های خصوصی -اگر از طریق اکانت خود در بلاگ وارد نشدهاید- لازم است نشانی ایمیل خود را وارد کنید؛ در غیر این صورت امکان پاسخ به صورت خصوصی وجود ندارد.
حاضر هستید با بنده مباهله کنید؟
هر جا و هر وقت که شما بگید!
اگر بله به ایمیل بنده اطلاع بدید!
سلام علیکم
آقای مصباحی چرا یک سایت مذهبی که حاوی مطالب علم حدیث و دیگر موضوعات هست را این گونه آغشته به مسایل نامربوط می کنید اولا معلوم نیست برای چه می خواهید مباهله کنید، ثانیا نمی دانید مباهله را برای چه کار انجام می دهند. لطفا اگر استدلالی در مقابل نوشته های نویسنده درارید شرح دهید تا همه مراجعه کنندگان استفاده کنند.
با سلام
می خواستم نظر شما را در مورد این روایت: من اراد ینظر الی میت یمشی فلینظر الی علی بن ابی طالب
سلام
به ما سر بزنید و اگر دوست داشتید مارو دنبال کنید؛ با آرزوی موفقیت!
با سلام
نظر جناب عالی در مورد سندیت و دلالت روایتی که از حضرت سیدالشهداء صلوات الله علیه نقل شده است که إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی چیست اگر مرقوم بفرمایید ممنون می شوم.
سلام
نظر شما در خصوص این که این قسمت از زیارت عاشورا "اللهم خص انت اول ظالم تا آخر " از لحاظ سند و متن اشکال دارد چیست؟
شخصی به نام «م م» در بخش تماس با من نوشته اند:
«با سلام بنده حاضرم در خصوص نکاتی که حکایت از جهل و بیسوادی نویسنده متن فوق می کند، مناظره نمایم و با دلایل محکم ثابت خواهم کرد که جهل مرکب یعنی؟؟؟»
بزرگوار اولا معلوم نیست جمله شما ناظر به کدام متن فوق است!
ثانیا شما پیام خصوصی فرستاده اید و هیچ ایمیل یا راه ارتباطی دیگری هم معرفی نکرده اید! این چه نوع مناظره ای است که نه موضوعش معلوم است نه راه تماس با طالب مناظره؟!
سلام علیکم.
در بارۀ حدیث کساء مشهور کاری انجام داده اید؟
جستجو کردم چیزی پیدا نشد
سلام
من تازه امروز با وبلاگتون آشنا شدم . هر چی گشتم ، حتی یه "درباره من "ساده هم پیدا نکردم .چهار ساله وبلاگ دارین . یه بیوگرافی ساده هم نذاشتین ؟ می خواستم بدونم :
اسم شریفتون رو (این رو نخواستین هم نگین )
دین و مذهب تون چیه ؟ شیعه هستین ؟ اهل سنت هستین ؟ صوفی ؟ مسیحی ؟ یهودی ؟ بودیست ؟ چی ؟ چی رو قبول دارین ؟ (ولی این رو حتما بگین این برام خیلی مهمه )
کجا درس خوندین ؟ حوزه ؟ طلبه این ؟ دانشگاهی ؟ چی؟مدرک ؟ سطح ؟
اصلا هیچ چی نگفتین که کی هستین تخصصتون چیه .
حتی سایت و وبلاگ های تو پیوند هاتون ، هم هیچ "درباره من " ندارن . 😲🙄
باتشکر
سلام - یک سوال شما شیعه وهابی هستین ؟
سلام مجدد-سیر مطالعاتی برای من که دانش دینی کمی دارم پیشنهاد بدید . می خوام دین رو از زاویه نگاه شما هم ببینم - چون مطالبی که در وبلاگ آمده پراکنده هست
سلام علیکم
مطالب خوبی دارید، شکر الله سعیکم
آیا در مورد آقای مجتهدی (صوفی معروف) از کتب خاطرات مرتبط با ایشان، نسبت به مطالب صوفیانه ایشان، مطلبی جمع آوری نشده؟ خودتان مطلب خاصی ندارید؟
سلام علیکم
تشکر از مطالب جناب عالی
اگر لطف کنید ایمیلی به بنده بزنید جهت آشنایی بیشتر
متشکرم
خواستم تشکر کنم.
از تحقیق تون در مورد دعای «یا من ارجوه» بسیار استفاده کردم.
خدا خیر دنیا و آخرت عنایت کند.
یکی از دوستان وبلاگ پرسیدهاند:
آیا روایت معتبری در توصیه به خواندن زیارت عاشورا در هر روز و دور از حرم حسینی وجود دارد؟
پاسخ:
مهم ترین منبع زیارت عاشورای معروف دو کتاب کامل الزیاراتِ ابن قولویه و مصباح المتهجدِ شیخ طوسی است.
در کامل الزیارات در انتهای حدیث آمده است:
قَالَ عَلْقَمَةُ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ الْبَاقِرُ ع یَا عَلْقَمَةُ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَزُورَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ بِهَذِهِ الزِّیَارَةِ مِنْ دَهْرِکَ فَافْعَلْ فَلَکَ ثَوَابُ جَمِیعِ ذَلِکَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى. (کامل الزیارات، باب 71 ص179)
یعنی ای علقمه اگر توانستی هر روز از عمرت حسین (ع) را با این زیارتنامه، زیارت کنی، همه این ثوابها را خواهی داشت ان شاء الله.
در مصباح المتهجّد نیز همین جمله آمده است با این تفاوت که به جای «دهرک»، «دارک» آمده است. (مصباح المتهجد و سلاح المتعبد ؛ ج2 ؛ ص776)
یعنی ای علقمه اگر توانستی هر روز از میان خانهات حسین (ع) را با این زیارتنامه، زیارت کنی، همه این ثوابها را خواهی داشت.
در هر صورت این جمله نشان میدهد که این زیارتنامه منحصر به روز عاشورا و زمین کربلا نیست؛ با این حال چون در متن زیارتنامه عبارت «هذا یوم» به کار رفته است؛ اگر در غیر روز عاشورا خوانده شود، لازم است این عبارت را تغییر داد تا از نظر معنا درست باشد؛ چنان که علامه مجلسی نیز تذکر داده است. (بحار الانوار، ج98، ص302)