آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار


بایگانی
آخرین نظرات

متن زیر را یکی از پژوهشگران نوشته است:


آقای محمد حسین طهرانی در جنگ خطی خود می گوید: «روز یازدهم ذوالحجة الحرام ۱۴۱۱جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سید مهدی رجائی، آقازاده گرامی حضرت آیة‌الله حاج سید محمد رجائی اصفهانی دام‌علاهما که به بنده منزل در مشهد تشریف آوردند، در ضمن مذاکرات فرمودند: من از آقا شیخ کاظم کتبی (که از کتاب‌فروش‌های نجف اشرف بود) شنیدم که می‌گفت: روزی در منزل مرحوم آیةالله حاج سیدمحمدصادق بحرالعلوم (اخوی مرحوم آیةالله حاج سیدمحمدتقی) در مکتبۀ ایشان بودم واز مرحوم بحرالعلوم (جدّ اعلای ایشان: سید مهدی بن سید مرتضی) سخن به میان آمد؛ ایشان برخاست و از قفسۀ کتابها تصویری را آورد و گفت: این عکس مرحوم جدّ ماست. شمایلی بود که با قلم تصویر کرده بودند و عمامۀ ایشان سبز رنگ و به شکل عمامۀ درویشان بود. زی و لباس و شمایل او بعینه مانند درویشان بود و کشکولی هم داشت. (مطلع انوار، ج3، ص: 190 و 191)

از این مطلب در برخی از سایت های صوفیه در جهت تایید و تقویت صوفیه بهره جسته شده. در این راستا نگارنده حقیر مستقیماً در تماسی که با فاضل ارجمند، جناب آقای سید مهدی رجایی -که آقای طهرانی روایت را به ایشان نسبت داده- داشتم فرمودند:

«ایشان شاید متوجه مطلب نشده! اصلاً صحت ندارد، من از خاندان طهرانی گله دارم... و رابطه ای هم با آنها ندارم. از قول بنده همه جا تکذیب کنید.»

ایشان در توضیح این ماجرا هم گفتند: «در یک جلسه ای سخن از یک شیخ درویشی بود، (اصلاً ربطی به مرحوم سید بحر العلوم ندارد) و حتی اصل داستان (طهرانی) هم مشکوک است و درست نیست! ... [خطاب به طهرانی] شما چرا یک فقیه و رجالی را تخریب می کنید؟ می خواهید بگویید من صوفی ام؟»

و افزودند: «من نه به خود ایشان، و نه به کتاب هایشان عقیده ندارم»، «روح مجرد پر از مزخرفات و چرندیات است، که حد ندارد، نه یکی دو تا که هزاران!»


منبع: کانال تلگرامی غلات و صوفیه: https://t.me/gholow2


کلیپ صوتی آقای سید مهدی رجائی در این آدرس موجود است:  https://t.me/zecra/19


نظرات  (۱)

صوت که باز نمیشه 

به نظرم اشتباه از طرف پژوهشگر محترم است

علامه نگفتند ایشان صوفی بوده گفته اند اینطور کشیده اند

کمی فکر 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی