آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار

موضوعات مختلف دینی به ویژه اعتبارسنجی احادیث و گزارش‌های تاریخی

آثار


بایگانی
آخرین نظرات

چه کسی قبر ام‌البنین (س) را جعل کرد؟!

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵ ق.ظ

      در آغاز کتاب نورالآفاق آمده است:

«بسمه تعالی سنریهم آیاتنا فی الآفاق. کتاب مستطاب نورالآفاق و شهاب لأهل النفاق تألیف جناب مستطاب شیخ المحدثین مروج الاحکام و الدین ناشر اخبار سیّد المرسلین آقای حاج شیخ جواد مجتهد حضرت عبدالعظیمی الشریف الرضوی النجفی الرازی دامت برکاته العالی تاریخ‌گذارنده مذهب جعفری در مدینه طیبه نبوی ص و اول کسی که بعد از هزار و سیصد سال قبر مطهّر حضرت فاطمه مادر حضرت اباالفضل ع را بین قبر عاتکه و صفیه معیّن فرموده و صندوق گذاشته و در حرم مطهّر ائمه بقیع علیهم السلام علم اسلام را مرتفع و شیعیان را به آزادی مذهب سرافراز و خدمات درخشنده فرمود از نماز جماعت و ثبوت مذهب حقه از کتب عامه با حضور علماء ایشان در منبر و صندوق رأس الحسین علیه السلام و ساختن ایوان و کفشداری و سقایی‌خانه و سنگ فرش و تعمیرات بیت الاحزان و انهدام قبور مخلّه فرموده که الی قیام الساعة برای شیعیان باقی ماند در دارالخلافة طهران صانها الله تعالی عن آفات الدوران در مطبعة جناب حاجی عبدالرحیم به زیور طبع آراسته گردید جمادی الثانی 1333 حرّره العبد محمّدعلی.»

    در اواخر کتاب نیز آمده است:

«زیارت حضرت فاطمة ام البنین مادر حضرت اباالفضل علیه السّلام در اوّل بقیع بین قبرهائی که عاتکه و صفیه عمّتانِ حضرتِ ختمی مرتبت که از زمان وفات آن حضرت که در سنه شصت و نه (69) بوده تا هزار و سیصد و نه (1309) که هزار و دویست و هشتاد (1280) می‌شود معلوم نبوده؛ جناب حجة الاسلام آقای والد معیّن نموده و صندوقی ترتیب داده و فعلاً زیارتگاه است و از آثار باقیه قرار گذاشته. امید که شیعیان و دوستان محض حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در تزیین و ترویج این قبر محترم کوشند و هر حاجی که مشرّف شود یادگاری از خود باقی گذارد و در خدمت نماید از فرش و چراغ و غیره التماس دعا داریم. السلام علیک یا سیّدتی زوجة امیرالمؤمنین السلام علیک یا زوجة اشرف المخلوقین السلام علیک یا ام خیر الشهداء و الصدیقین السلام علیک ایتها الباکیة علی اولادها الاربعة الشهداء فی وقعة کربلاء لنصرة سید الشهداء السلام علیک ایتها الجلیلة الکریمة النبیلة فاطمة ام البنین و علی اولادک الشهداء و رحمة الله و برکاته.» (نورالآفاق و شهاب لاهل النّفاق، صص101 -103، تهران، مطبعة حاجی عبدالرحیم)

     بر این اساس تا سال 1309 ه.ق. اثری از قبر امّ‌البنین (س) در قبرستان بقیع نبوده است و از آن پس شیخ جواد شاه‌عبدالعظیمی محلّ آن را معیّن فرمودند! و لابدّ این اکتشاف پس از به قول پسرش- 1280 سال، به وحی الهی صورت گرفته است!!! گفتنی است جواد شاه عبدالعظیمی متولّی حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، مخترع بسیاری از جعلیات تاریخی بوده که متأسّفانه با استقبال عموم مواجه شده است؛ مانند تاریخ ولادت و وفات حضرت عبدالعظیم (ع) و حضرت فاطمة بنت موسی (س) (مشهور به معصومه).

کتاب نورالآفاق در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی قابل دسترسی است. (بر روی لینک زیر کلیک کنید)

تصویر کامل نسخه چاپ سنگی کتاب نورالآفاق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی